Nederland is in de greep van de verruimende Corona maatregelen die Rutte afgelopen dinsdag aankondigde. De maatregelen creëren een gevoel van ‘’het moet wel kunnen’’ en laten veel ruimte voor onverantwoord handelen van individuen en ondernemers. De behoefte aan informatie over ‘’hoe doen we dat dan?’’ neemt dan ook flink toe. Deze informatie moet betrouwbaar, toegankelijk, praktisch en helder verwoord zijn. Zodoende worden fictie en geruchten voorkomen.

Zo kan je toch geen bedrijf naar een nieuwe fase loodsen?

Uw besluiten gaan uw toekomst bepalen!

Stel, we hebben de Corona Crisis onder controle. Dat zijn we het er toch over eens dat deze opgevolgd wordt door een volgende crisis? Ondernemers zijn druk bezig om zichzelf opnieuw uit te vinden. Ze willen de crisissen overleven of als springplank gebruiken voor hun succes.

Iedereen zoekt nu een nieuw verdienmodel. U toch ook?

De verhalen van ondernemers zijn ongelofelijk inspirerend. Graag kom ik in gesprek met u om u in detail te informeren hoe u zich optimaal voorbereid op toekomstig succes. Met 40 innovatiemodellen, tientallen verdienmodellen en talloze successtories help ik u. Zo goed als mogelijk bespreken we de ontwikkelingen binnen en buiten uw branche, bedrijf en uzelf. Alleen dan kunt u de juiste beslissingsboom opstellen en keuzes maken voor de nabije toekomst.

Want weet u….

  1. Je zal maar Uber, KLM, AirBnB, Zalando of WeWork zijn. Deze organisaties zijn in crisisberaad, omdat de waarde van de ondernemingen flink daalt. Het zal u maar overkomen!
  2. Je zal als ondernemer maar afhankelijk zijn van de grillen in de Leisure branche* of Retail branche. Dan heb je nu echt wel kopzorgen over het innoveren van je markt door de ontstane logistieke hobbels, de op komst zijnde kunstmatige intelligentie en de vergaande robotisering/digitalisering.
  3. Je zal maar afhankelijk zijn van de productiefaciliteiten van China en vervolgens waarnemen dat je markt door Ali Express en Amazon wordt overgenomen. Denk hierbij aan de kledingindustrie, de farmaceutische industrie en de auto-industrie.

Nou zijn natuurlijk niet alle bedrijven vergelijkbaar met de bovenstaande bedrijven. Ook u gaat hobbels op de weg ervaren die moeten leiden tot een ‘’betere wereldorde’’.

Controleer hier of u de toekomst heeft bijgehouden.

Wanneer contact opnemen?

Als u één van de onderstaande overdenkingen herkent is het zinvol om met elkaar in contact te komen;

    • Wat gaat het voor uw bedrijf betekenen? Wat betekent dit voor mijn klanten en mijn relatie met hen? Zijn oude en nieuwe begrippen van klanten werven wel te verenigen in de 1,5m economie (straatvechter, customer journey en growth hacking)?
    • Heb ik de ballen om tegen de stroom in te roeien? Moet ik mijn koers en strategie herijken; Hoe doe ik dat? Hoe voorkom ik conflicten met stakeholders en leveranciers?
    • Heeft u het lef om versneld te innoveren? Is er noodzaak tot innovatie, diversificatie, differentiatie of het exporteren van uw producten/diensten?
    • Hoe kan ik effectiever en efficiënter worden? Hoe kan ik geld overhouden om tijdelijke uitval van omzet/winst op te vangen?
    • Heeft u de daadkracht om de juiste resources aan te trekken? Hoe kom ik aan geld, middelen en mensen om te innoveren?
    • Hoe hou ik de juiste mensen aan boord om door deze crisis heen te komen? Hoe ontwikkel ik ondernemerschap en wendbaarheid bij hen?